Customer Intelligence Consultant/Data Analyst
Functie omschrijving Customer Intelligence Consultant/Data Analyst
Voor mijn opdrachtgever, Databay (onderdeel van reclamebureau TBWA), zoek ik een Business Consultant/Data Analyst.
Leg jij moeiteloos de link tussen big data, actionable insights en marketing? Bij Databay vertalen ze data naar passende marketing voor klanten als McDonald’s, HEMA en Walibi. Niet volgens de standaard methodiek, maar hun eigen innovatieve aanpak. Daarom zoeken ze consultants die niet in hokjes denken, maar data en de daaruit voortvloeiende actionable insights in elke marketingvorm kunnen gieten. Die cijfers tastbaar kunnen maken in mediastrategieën, marketingplannen en business cases, waarbij de wensen en doelen van klanten het uitgangspunt zijn.
Creëer en innoveer!
Innoveren zit in het DNA van Databay. Daarom krijg jij als Business Consultant de ruimte om nieuwe klantstrategieën, analysetechnieken of marketingtoepassingen te bedenken – of bestaande technieken op een innovatieve, frisse manier in te zetten. Je werkt aan analysetrajecten en adviseert klanten. Je denkt mee over wat je met de data kunt doen en hoe je de klant verder kunt versterken met analyses. Ook al heb je al een paar jaar ervaring, bij Databay helpen ze je graag om jezelf te blijven ontwikkelen. Dat doe je in de Academy, waar je werkt aan je consultancy skills, analytische vaardigheden en toolkennis.
Functie eisen Customer Intelligence Consultant/Data Analyst
Zij zoeken:
- Ambitieuze professionals met 2-3 jaar relevante werkervaring op het gebied van big data en marketing consultancy
- Analytisch en sociaal sterke academici in de richting Marketing Analytics, Marketing Intelligence, Business Analytics of Bedrijfskunde
- Consultants die de link tussen data, marketing en business helder kunnen verwoorden. Die sterk in hun schoenen staan, representatief zijn en zowel zelfstandig als in teamverband goed tot hun recht komen
- Ervaring met statistische toetsen, predictive modelling en dashboarding
- Kennis van tools als SQL, Python of R
- Goede beheersing van Nederlands en Engels in woord en schrift
- Bij voorkeur 40 uur (minimaal 32 uur) per week beschikbaar
Bedrijfsprofiel
Databay helpt organisaties om data en technologie in hun processen te verankeren en de kracht van datagedreven inzichten te benutten. Van algemene strategie tot uitvoering. De opdrachten die zij doen zijn allemaal op het vlak van data, tech en CRM.
Sinds januari 2023 is Databay onderdeel van reclamebureau TBWA in Amsterdam.
TBWA Worldwide is een internationaal reclamebureau met het hoofdkantoor in New York City. Sinds 1993 is het bureau een onderdeel van Omnicom Group, 's werelds op één na grootste holding van reclamebureaus.
TBWA\ is een wereldwijd collectief en heeft bewezen een katalysator te zijn bij het verenigen van meer dan 11.300 mensen, actief in 305 bureaus, in 98 verschillende landen.
TBWA\ wordt ook wel de Disruption Company genoemd en dat is niet voor niets. Door conventies te doorbreken creëren ze ruimte voor groei. Met creatieve ideeën veranderen ze bedrijven en bepalen ze cultuur.
Bedrijfscultuur
Zij bieden
- Marktconform salaris met goede secundaire voorwaarden (vakantiedagen, vakantiegeld, laptop, telefoonvergoeding, pensioenregeling, kapitaalsverzekering)
- Mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen met behulp van de Academy, waar je werkt aan je consultancy skills, analytische vaardigheden en toolkennis.
- Deel uitmaken van een grotere organisatie met een platte structuur en een plek waar je jezelf kunt zijn tussen een diverse groep gelijkgestemde mensen
- Mogelijkheden tot thuiswerken
- Werken op een veilig en prettig kantoor met gratis fruit, snacks, frisdrank en koffie
Locatie
Publicatiedatum
Contactpersoon
- WO
- Vast
- Data Analyse
- Noord-Holland
- 1-2 jaar
- 3-5 jaar